Nye medlemmer

En dag på begynderholdet

I Kajakklubben Skjold har vi tur- og kapkajakker (vi har ingen havkajakker). Vi har plads til både dem, der ror for sportens skyld og dem, der ror for hyggens skyld. I klubben har vi forskellige aktiviteter bl.a. ungdomstræning og klubaften, og ellers kan man ro en tur, når man selv har lyst.

Ønsker du at blive medlem, så kontakt bestyrelsen via kontakt@kajakklubben-skjold.dk. Hvis du ønsker at komme på vores begynderhold kan også samtidig tilmelde dig begynderholdet direkte på linket nederst på siden.

Hvis du ønsker at ro kajak i Skjold, er der tre muligheder:

• Børn og unge (11-18 år) kan ro på ungdomsholdet, der træner tirsdag aften.
  • Er du spritny inden for kajakroning kan du deltage på begynder. Læs nedenstående om begynderhold for voksne.
  • Har du roet i en anden kajakklub før, så kontakt bestyrelsen.

Begynderhold for voksne – generel information

• Vi holder hvert år informationsmøde anden søndag i marts kl. 10 i klubhuset på Fortevej 114 B, 8240 Risskov (den 10. marts 2024).
    På mødet gennemgår vi begynderinstruktionen og generel information om kajakroning og Kajakklubben Skjold.
  • For at komme i betragtning til en plads på begynderholdet, er det en fordel at sende dine oplysninger (navn, adresse, tlf., mailadresse og fødselsdato) til kontakt@kajakklubben-skjold.dk så tidligt som muligt. Du vil derefter blive inviteret til et informationsmøde i foråret.
    Vi modtager tilmeldinger hele året.
  • Du skal kunne svømme 600 meter i svømmehal, som skal dokumenteres ved at sende en underskrevet blanket inden begynderholdets opstart. Blanketten kan hentes fra filerne nedenfor.
  • Du må ikke lide af sygdomme, der kan gøre roningen farlig for dig eller dine rokammerater.
    Har du en lidelse, der kan påvirke sikkerheden ved kajakroning, skal du have styr på, hvordan den håndteres af dig selv og andre, samt informere om det ved tilmeldingen. Eksempler kan være epilepsi og astma.
  • Begynderforløbet foregår i maj og juni. Man skal forvente at sætte 2 aftener af om ugen i 4-6 uger til introforløbet samt at ro regelmæssigt over sommeren for at blive en stabil kajakroer.
  • Vær opmærksom på, at der med få og særlige undtagelser er mødepligt til alle undervisningsgange på begynderholdet.
  • Efter informationsmødet kan du tilmelde dig (og betale for) begynderholdet via dette link: Online tilmelding - kajakklubben-skjold.dk. Tilmeldingsfristen er 21. april 2024.

Begynderhold 2024

Nedenfor kan du finde program og velkomstbrev for begynderforløbet 2024.

Vi har stadig ledige pladser på vores begynderhold som starter den 4. maj 2024.

I slutningen af kurset klares prøver til IPP2